Söndag

Söndag igen, efter en av de lugnaste helgerna på länge. Middag och utgång i fredags, som avslutatedes med en timmes promenad hem eftersom jag gick vilse. Sov halva dagen igår och spenderade andra halva med bowling och hamburgare tillsammans med lite folk från skolan. På amerikanskt vis. Perfekt en slö dag när solen inte skiner. Tidig kväll med andra ord. Skönt. Idag var det nämligen min tur att städa lägenheten, så det fick bli förmiddagens aktivitet. Pust. Sedan vila framför en dubbad hollywood-film, vilket gav mig alldeles för dåligt samvete och en anledning att gå ut och tillslut ta mig till den botaniska trädgården som ligger här i närheten. Och ta dig i rumpan, Botan, här snackar vi klasskillnad! Palmer, kaktusar, exotiska blommor och katter överallt. Framförallt katterna var välkomna nu, då jag blivit hyfsat trött på alla hundar och deras bajs i den här stan. Men här hade de sin fristad. Fint.

Lite bilder tog jag också, men ska se till att gå tillbaka med systemkameran och ta fler innan jag åker hem.


Gatitos i mängder. Hit kommer inga hundar.


En kinesisk trädsort som jag inte minns namnet på. Men fint träd var det i alla fall.

För övrigt har jag numera en plan för resten av tiden i Spanien. En noga planerad plan in i minsta detalj:
-Skola en vecka till
-Några dagars ledigt med tid för turistande i Valencia
-Fyra dagar i Barcelona
-En vecka kvar i Valencia som jag ska spenderas på bästa sätt, gärna på stranden

Kommentarer
Postat av: Lasse

Hej

Låter som en härlig avslutning på din Spanien-vistelse, just nu är Klas här och hjälper till med husmålning och marknadsföring åt ITA Utveckling, han kontakter företag om vårt ledarutvecklingsprogram.

Se 2/6, Kramisar Pa & Ma

2009-05-11 @ 13:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0