Sol, sol och sol

Har glömt bort hur det känns när det regnar, för de senaste veckorna (månaderna? jag minns inte) har Valencia verkligen levt upp till sitt solrykte om "över tre hundra dagar per år". Gött, gött, gött. Speciellt nu under våren när det fortfarande inte har hunnit bli 40 grader här utan ligger på behagliga 25. Ja ja, nog om det. Måste bara passa på att prata om det nu när jag snart ska hem till kylan.

I alla fall. Igår: sov länge, gick till den botaniska trädgården och fotade en massa samt åt italiensk pasta carbonara tillsammans med folk från skolan på kvällen. Idag: har hunnit med en kort joggingrunda och ska nu äta lunch och sedan bege mig till stranden. Senare ikväll ryktas det om att ett stort fotbollslag från de norra delarna av Spanien spelar en viktig match mot ett lag från England eller nåt. Får se, blir nog häng på pub för att se hur det går för dem.

Och jo, sa jag det? Att Barcelona var grymt på alla sätt. Och stort i jämförelse. När vi kom tillbaka till Valencia vid ettsnåret på morgonen var det inte en kotte på stan. Totalt öde. Undrar hur Linköping och Lund kommer kännas när jag kommer tillbaka till Sverige.


Turistbild med vit jättebalong från Plaza Catalunya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0