Tisdag den 10 mars

Åter hemma och sittandes i min säng precis hemkommen från en joggingtur. Den första sen jag kom hit. Och vad jag märkt hittills verkar knät ha hållit (har ju varit lite instabilt sen jag cyklade omkull i december). Tog en tur i Tùria, där jag hittade ett utomhusgym. Blev först väldigt glad, men upptäckte senare att maskinerna var ganska få och ganska värdelösa, då det inte går att göra några inställningar på dem. Men vi får se, kanske kan det funka. Vill ju träna, men ett gymkort här kostar 30-40 € per månad.

Idag har det i alla fall varit en rätt bra dag i skolan. Jag och Aslaug gick och pratade med lärarna igår om att vi tyckte att det gick för långsamt och var för enkelt på lektionerna. Lösningen vi fick var att börja vara med på superintensivo-timmarna på eftermiddagen, där man är i mindre grupper och bara har konversationer. Detta innebär också att vi inte går på den första lektionen på morgonen utan börjar 11, har lunch mellan 12.40 och 13.30, för att sedan sluta klockan 15.10. Ja vi får se hur det funkar, idag kändes det okej i alla fall.

Efter skolan gick jag hem och pluggade lite i solen på taket innan joggingrundan. Lika fint väder idag och jag njuter! Förutom när jag får kommentarer från alla lärare på skolan som tycker att man är knäpp som tar av sig till linne efter att ha småsprungit i solen för att hinna till skolan; "Fryser du inte? Här är det ju vinter!".

Ja ja, nu ska jag gå och duscha, laga middag och sen ta en lugn hemmakväll med film på datorn.


Min gata och mitt hus i solen. Ser ut som ett miljonprojekt, men det är en mysig lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0