Söndag

Vaknade strax före tio av att Maria körde igång tvättmaskinen i köket. På andra sidan väggen en halvmeter från min huvudkudde. Men jag klagar inte, var rätt skönt att komma upp ordentligt idag, för en gångs skull. Så ja, det jag har hunnit göra sen dess är att tvätta en tvätt även jag, plocka iordning lite på rummet, äta frukost, data lite och tillslut tagit mod till mig att hänga tvätten utanför fönstret på åttonde våningen. Men jag lovar, fönstret sitter ganska högt upp och jag behövde inte sträcka mig mer än en halvmeter ut för att nå linan. Apropå vardagssysslor och liknande börjar jag så smått känna mig hemma här i lägenheten. Även om jag inte är hemma så mycket förutom när jag ska sova eller kommer hem och vänder eller vilar en stund, så känns det som hemma nu. Det enda jag saknar är lite mer saker på väggarna och ett par gardiner. Jakten fortsätter.

Idag är i alla fall planen att träffa Giin på stan för att titta på Mascletàn och se om det börjat komma upp några fallas-figurer på stan än. Sen borde jag plugga lite och göra en lugn kväll hemma, förhoppningsvis med en film. Det var tal om stranden också idag, men vi får se.

Så, ha det så fint och ta hand om er i kalla Norden, KRAM.

Kommentarer
Postat av: Hemma-fronten

Hallo där nere i syd, vi har runt nollan men snön är borta för tillfället så vissst vankas det vår! Såg på TV att det var varmast i EU med 28 grader i någon liten håla i Spanien, man blir avundsjuk.

Farmor är tillbaka från sjukhuset, hon hade fått ett handskrivet brev avdig som gjorde henne jätteglad, hon lovade att svara när hon fått tillbaka lite av krafterna. Hon är tvungen att ha lågt blodtryck efter infarkten vilket innebär att hon är rätt trött o blir lätt yr. Vi i Fjälla mår utmärkt och snart skall bygget invändigt vara klart, saknar fortfarande "rörkrökarn", Kram fr Ma & Pa

2009-03-10 @ 14:30:11
Postat av: [email protected]

2009-03-10 @ 18:32:04
Postat av: birgitta svensson

det äääär långsamt vårt bredbND ELLER DATORN HEMMA I FJÄLLA som offentliganställd skriver jag ogärna privat på jobbet

och du ... vem städar i er gemensamma lya, ser mysigt o lite trångt ut

blir livet så mycket enklare i spansk miljö, står i reseböcker jag läser att det dom är bäst på är livsnjutning, hur ser hälsotalet ut, finns depression och ångest drog, mat och sockerberoende

...som sagt, här får vi allt sträva på i nollgrader o snöslask

extrakrams från mamma

2009-03-10 @ 18:39:18
Postat av: Kristina

Hej mamma!

Det är vi som städar såklart! Har ett rullande schema med en vecka i taget. Sitt rum städar man själv. Och ja, jag vet inte om livet blir enklare i spansk miljö.. är nog samma överallt? Hänger inte riktigt med på vad du menar...



Jag vet faktiskt ingenting om hur hälsotalet ser ut här. Men det kan man ju googla på!



KRAMAR från mig med!

2009-03-10 @ 18:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0