Onsdag, torsdag, fredag, lördag

En liten uppdatering:

Efter ett par dagar av regn och blått humör bestämde jag mig igår för att ta mig i kragen. Resultatet blev i onsdags en lyckad utekväll inklusive doobop-klubb, skön livemusik, lite dans och trevligt sällskap.

Torsdag innebar skola, lite extra spanskaplugg på eftermiddagen, ett litet tårtkalas och tillslut middag på kvällen hos grannar till de svenska tjejerna. Tre finskor och en tysk, som hyr lägenhet av samma hyresvärd i huset bredvid. Intressant det sätt som man får nya vänner på här. Inte ofta i Sverige som grannarna ringer på och bjuder till middag. Men trevligt var det!

I fredags blev det, förutom skola och skolk från dagens Mascletà, knytkalas med folk från skolan hos Giin (en koreansk tjej i min klass),

Så igår hade det hänt nåt under natten. Väderomslag och slut på regn och rusk! 23 grader i skuggan och sol, vilket vi utnyttjade med lite parkhäng i Tùria. På kvällen blev det, förutom ett kort besök på en fest i stan, en liten filmkväll med Karin och den tyska grannen. Filmen var passande nog Pojken i randig pyjamas, en koncentrationslägersfilm. Men jag lovar, vi höll oss på mattan och undvek att dra nazistskämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0