Min 50-åriga intercambio

Idag blev jag inbjuden på lunch hos en medelålders kvinna som är halvsvenska och vill träffas för att kunna prata svenska med mig. Som ett utbyte, intercambio, där jag får chansen att prata lite spanska samtidigt. Hon är granne med en tjej som jobbar på skolan och det var hon som frågade mig om jag kunde vara intresserad. Och ett par timmar senare ringde Blanca, som kvinnan heter, upp mig och bjöd hem mig till sig på söndag. Som jag förstod det kommer det också att komma två amerikanska killar, så att hennes son även får chansen att prata lite engelska. Hm, låter spännande, vi får se hur det går, men hon lät väldigt trevlig på telefon i alla fall!

Annars har det varit en bra dag, även fast jag fortfarande inte har gjort läxan. Men eftersom jag börjar 11 imorgon ger jag mig rätt att skjuta upp den till imorgon bitti.

Godnatt allihopa, kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0