Halvvägs

Den här veckan har jag gått på skolan i sju veckor, vilket innebär att jag har sju veckor kvar (inräknat den veckan när päronen kommer hit och jag tänker ta ledigt). Halvvägs alltså. Frågan är bara om jag har lärt mig hälften så mycket som jag kommer att ha lärt mig när jag slutar. Tveksamt. Just nu känns det nämligen som att inlärningstakten har bromsat in ordentligt. Som att ordförrådet vägrar bli större och grammatiken är extra ologisk och krånglig. Vad ska man ha alla verbformer i tio olika tempus till?

Men i alla fall, jag är ju inte i Valencia bara för att lära mig spanska. Igår var vi till exempel ute med en tjej som jobbar i baren strax intill där Karin och Alice bor. Ett av alla sätt att lära känna folk här. Gå in på en bar, ta kontakt med en tjej som ser intressant ut (läs även snygg) och börja snacka med henne när hon spelar dart under en paus i jobbet. Gå sedan dit några gånger till, prata mer, byt nummer och bestäm träff.

Planen för helgen är att ta sig till Ciudad de las Artes y las Ciencias. De futuristiska byggnaderna som ritats av Santiago Calatrava (samma artitekt som har ritat Turning Torso i Malmö och som kommer från Valencia). Här finns det också ett akvarium som ska vara ganska häftigt. Alltså dags att pricka av några saker på turistlistan.

Nu ska jag gå och ta ut pengar för att kunna betala hyran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0