Det tar sig

Måndag, nya studenter och ommöblering bland klasserna i skolan. Bra för mig visade det sig. Fick ju byta klass redan förra veckan på grund av att Fallas, men visste inte riktigt hur det skulle se ut under den här veckan. Men nu kommer jag i alla fall ha gå tillsammans med folk som håller samma eller något högre nivå. Perfekt. Högre tempo, mer prat och även roligare lektioner då vi har börjat kunna föra vettiga samtal på spanska.

Annars har jag efter skolan idag tagit det väldigt lugnt. Käkade lunch på stan men gick sen hem, för att vila och sola på taket. Känner mig fortfarande förkyld och börjar misstänka att jag även är allergisk mot något slags pollen här. Vet inte vad det kan vara, för vad jag vet är jag bara allergisk mot björkpollen. Och björkar finns väl inte i Valencia? Men ja, kan ju också vara något helt nytt träslag som min kropp inte känner till sedan tidigare. Så nu ska jag faktiskt fortsätta vila lite till, kanske läsa, så jag orkar gå och äta den sedvanliga måndags-paellan.

Kommentarer
Postat av: birgitta svensson

bilden mestadels rullar på min skärm

tack för bilder

här duggar vårtecknen, myror inne och bofinkar ute, ovanpå snö

va skönt nu funkar det visst

vårt nya rum är klart, hoppas att persienner och dörr kommer till påsk, såkan vi ha övernattare där

o så gäller det att bli frisk till Dylan på fredag

Svängen ner till Sevilla får vi nog skippa på vår kommande roadtripp, kan bli tight med Gibraltar+S

Pappa som har röst idag, knappast jag ska försöka kontakta hotellet för viss avbokning

Kanske kan du kolla åt oss annars, också om det är förståndigt att boka andra boenden i förväg(jag tänker på alla golfare som vi nog konkurrerar med)

börjar längta

kramar ma

2009-03-24 @ 10:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0