Helgen

Karneval vet jag inte om det blev i fredags. Men pizzamiddag och sen vidare in mot stan. Det som skolan skulle ha arrangerat blev det inget av, men vi lyckades roa oss på egen hand och gjorde ytterligare en clubrunda (mer framgångsrik denna gång än förra helgen). Igår vad planen att åka ut till ett stort shoppingcenter utanför stan, men det sket sig eftersom det inte gick några bussar. Så ja, blev lite parkhäng på dan och sushi hemma hos oss på kvällen. Tanken var att utnyttja taket för lite festande, men det var alldeles för kallt och vi var alldeles för trötta.



Så idag. Loppmarknad vid Aragon, strax intill fotbollsstadium. Intressant med mycket skräp men en del fina saker också. Köpte inget idag men det är varje söndag så jag kommer ju ha tillfälle en anna gång! För övrigt verkar söndagar vara loppisdagen i Valencia. Den enda sysselsättningen som finns en söndag i detta land. Förutom att hänga i parken då så klart, vilket det också blev en del av senare. Riktigt varmt och skönt och mycket folk som var utomhus. Idag såg vi till och med spanjorer utan jacka, då temperaturen närmade sig 20 grader.


Träden blommar i parken Túria

Ikväll har jag bara vart hemma och tagit det lugnt med lägenhetspolarna. Ska faktiskt sova nu, var länge sen jag gick och la mig före 12. Imorgon skola och start på mitt seriösa lägenhetsletande.

Godnatt allihopa!

Kommentarer
Postat av: Ma&Pa

Hallo Pyret, mycket festande förstår jag, men en viktig del i livet att umgås och ha kul. Här har kommit decimetern snö, isen är 30 cm tjock på sjön och vi börjar längta efter vår o värme. Bygget rullar på nu, vi sitter nu o väljer golv, antingen ek-stav eller ett lyxigare golv i valnöt, "det köstar att ligga på topp". Vi har kortare etappmål just nu, i mars Bob Dylan, i början av april inflyttning i nya rummet och 17 april räknar vi med att få lära oss mer om den spanska kulturen, m h a DIG!!!

Stora kramar från oss, Ma&Pa

2009-02-23 @ 19:49:44
Postat av: Anonym

Hallo Pyret, mycket festande förstår jag, men en viktig del i livet att umgås och ha kul. Här har kommit decimetern snö, isen är 30 cm tjock på sjön och vi börjar längta efter vår o värme. Bygget rullar på nu, vi sitter nu o väljer golv, antingen ek-stav eller ett lyxigare golv i valnöt, "det köstar att ligga på topp". Vi har kortare etappmål just nu, i mars Bob Dylan, i början av april inflyttning i nya rummet och 17 april räknar vi med att få lära oss mer om den spanska kulturen, m h a DIG!!!

Stora kramar från oss, Ma&Pa

2009-02-23 @ 19:50:40
Postat av: Anonym

Hej i Spanien, lite lönekulor har satts in på ditt konto, 2420 kr. Verkar insatta på ditt Skandia-konto, måsågott P

2009-02-25 @ 18:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0