Andalucía

Så var man tillbaka i Valencia. Lite brunare, lite mer utvilad (läs övergödd på god restaurangmat i en vecka), men totalt lost när det gäller spanskan. Försökte precis föra ett samtal med med tjejerna i lägenheten men det slutade bara med att de skrattade (ja, på ett snällt sätt) och sa att "Kristina, du förstår ju ingenting". Men men, inte helt oväntat, språk är en färskvara, bla bla bla... Nya tag nu, med fem veckor kvar i Spanien, som ska utnyttjas till fullo!

I alla fall. Satt och kollade igenom bilderna från Andalusien och upptäckte att det finns väldigt mycket berg i södra Spanien. Eller, det hade jag ju redan upptäckt under resan, men ja ni förstår när ni ser bilderna jag har plockat ut här nedan.


På våg söderut, någonstans i La Mancha tror jag det är.


Samma stopp, inte heller här några väderkvarnar med vitt tyg i sikte.


Vi passerade många, många, hundratals olivodlingar.


Sevilla sett från ovan, högst upp i katedralens torn.


En av de få inte totalt misslyckade bilderna från flamenco-kvällen i Sevilla.


Även detta i Sevilla, turistbild nere vid floden.


Sevilla igen, här i kvarteren Santa Cruz.


I Spanien finns det många svarta tjurar längs med vägarna.


Stranden i Tarifa. Fin sand, 26 grader i skuggan och soligt men kallt i vattnet.


Gibraltar sett från La Linea (den gudsförgätna hålan bredvid med flest smugglare per kvadratkilometer i hela Spanien). Till Gibraltar kom vi aldrig, eftersom mitt europeiska körkort inte dög som ID-handling. Passet har tydligen fortfarande stark ställning inom EU och inga apor fick jag se.


Spaniens sydligaste spets med Afrika på andra sidan sundet.


Sierra Nevada strax intill Granada.


Mera berg, berg, berg.


Och slutligen en bild från hemresan när vi passerade Benidorm med sina skyskrapor utslängda bland bergen på bekvämt gångavstånd från stranden.

Nu ska jag ta tag i dagens läxa och förbereda mig för att inte verka som ett alldeles för stort fån under morgondagens lektion. Även paella-dags idag, vilket ska bli trevligt eftersom det var några måndagar sen jag gick. Och i morgon kommer Ayla och hälsar på, jippi!

Kommentarer
Postat av: Jenny P

Vilka fina bilder!

2009-05-02 @ 20:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0