Skolk från skolan men nyttig dag ändå

Gick och la mig vid tio igår, men lyckades ändå försova mig i morse. Gick dock upp och planen var att gå på den andra lektionen. Blev inte så heller. Men, men jag har kompenserat med att städa lägenheten, tvätta två maskiner och springa en runda i parken. Så det så. Och snart ska jag göra läxan som vi hade till idag; att skriva en biografi om Miguel de Cervantes.

Igår såg jag förresten ännu mera film, fast den här gången hemma på datorn. Såg Barnhemmet, vilket var bra för att lära sig lite spanska. Men jag misstänker att det var mindre bra för min nattsömn. Drömde nämligen att läraren kom in till vår klass här och undrade vilka två elever som hade dött. Kan ha varit en bidragande orsak till att jag inte orkade ta mig upp till skolan imorse. Kanske.

Och en sak till. Ikväll blir det middag med de finska tjejerna och utgång till en klubb där en av dem förhoppningsvis ska spela skivor. Trevligt!

Kommentarer
Postat av: Lasse

Hej Pyret, vilka fina bilder du tagit, ska bli kul att få se Valencia med omnejd i verkligheten. Skolk straffar sig alltid, bra att dom pressar dig extra när du inte håller tiderna (är det ett straff?)

Hemmafronten: Allt nästan klart i vårt allrum, veranda-bygge gäller nu så att vi kan docka ihop den nya delen med gamla verandan, blir bra tycker vi. Ses o Hörs o KRAMAR,

Ma & Pa

2009-04-03 @ 11:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0