Och lite text

Sitter på ett café i närheten där jag bor och utnyttjar lite wifi, då det för tillfället inte fungerar hemma. Försöker komma på vad som har hänt sedan jag skrev sist, men det är som vanligt svårt. Vart tar all tid vägen egentligen?

Den här veckan är det i alla fall påsk i Spanien, precis som på alla andra ställen såklart. Än så länge har jag inte sett så mycket av det måste jag erkänna. Bara bilder på tv från parader med människor som bär hattar läskigt lika de som ku klux klan har på sig. Någon sorts religiös tradition. Är inte så väldigt insatt. Men en sak som är annorlunda är i alla fall att skolan har stängt på fredag och att vi då åker på utflykt till Albufera en halvtimme söder om Valencia med buss. Första gången jag lämnar stan sen jag kom hit. Kan nog bli trevligt. Paella (såklart) från paellans hemby utlovas.

På gång är också päronens besök nästa vecka, vilket innbär en liten bilsemester till Andalucia veckan därpå. Skönt, igen, att komma ifrån Valencia. Och skönt att åka söderut och få chans att bada i havet! Har nog börjar känna av vardagen här lite grann nu. En vardag som i och för sig är ganska bekväm, men som i längden kan bli aningen långtråkig.

Och sen, veckan därpå, kommer Ayla hit. Tillslut. Trevligt, trevligt och alldeles underbart!

Nu ska jag nog betala kaffet och dra mig hemåt innan det är dags för en onsdagsrestaurangmiddag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0