Koreansk middag, Albufera och påskafton

I torsdags bjöd Gi-in på koreansk middag (vilket på bilden här kanske mer ser ut som svensk tacos), men gott var det i alla fall.



På fredagen följde jag med på skolans utflykt till Albufera, en liten by som ligger utanför Valencia där den urmoderliga paellan en gång tillagades. Mina förväntningar var höga inför att få se det omtalade naturreservatet med sötvattenssjö, fåglar, risfält och allt. När vi kom dit visade det sig dock att dagen skulle spenderas hemma hos en vän till en av lärarna på skolan. Visserligen en trevlig vän och ett trevligt hus, men så mycket av omgivningarna fick man inte se. Men vi fick se byn, vilken i stort sett ryms på bilden nedan.


I lördags var det påskafton vilket firades med middag tillsammans med svenskgänget. Gravad och rökt lax, knäckebröd, kokta ägg, potatis, räkor och en chokladhare till efterrätt. Det enda som fattades var sillen. Dessvärre blev inte kvällen så lång för mig eftersom jag kände mig dålig och gick hem. Igår med lite feber, hosta och orolig mage. Natten till idag likaså. Men nu känns det bättre. Efter att ha stannat inne hela dagen igår har jag idag kommit ut lite i parken, sett lite sol och fått behålla litegrann av det jag äter. inte varit i skolan dock, men hoppas på att jag är tillräckligt pigg för att gå imorgon.

Och jo, en sak till. I lördags var jag även ute på flygplatsen och bokade flygbiljetten hem till Sverige. Den 2 juni är det dags att ta tag i verkligheten igen och bestämma vad och var jag ska göra av sommaren. Och för den intresserade kommer jag till Lund den 4 juni för ett litet besök över helgen. Spikat och klart, sju veckor kvar i Valencia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0